Wie zijn de welpen?
De welpen is een speltak waarin jongens en meisjes zitten met de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar.
Elke week komen de welpen bij elkaar om op zaterdag een leuke, actieve dag te beleven

Hoe ziet een zaterdag eruit?
De opkomsten van de welpen zullen vooral plaatsvinden bij ons clubhuis. Een hoofdactiviteit is het behalen van ”insignes”. Elk insigne bestaat uit meerdere onderdelen met als doel om vaardigheden te leren en natuurlijk veel plezier te hebben. Een paar voorbeelden van insignes die we met de welpen doen zijn; kampvuur, spoorzoeken, knopen, zakmes etc.

Ook gaan we een paar keer per jaar met de welpen zeilen in één van onze zeilboten, hierdoor worden de welpen al bekend met de basis van het zeilen en de boot.

Wat doen we verder?
Door het hele jaar heen hebben we allerlei speciale
opkomsten tijdens feestdagen. Een BBQ en elk jaar als
traditie een boerenkoolmaaltijd.

Ook doen we mee aan regionale activiteiten, dit is de
opening van het vaarseizoen, de Splash
(zwemwedstrijden) en de Jungledag (welpendag).

Tevens hebben we elk jaar een logeerweekend bij ons
clubhuis en als hoogtepunt van het jaar het zomerkamp, hierbij gaan we een week lang met de
welpen naar een ander clubhuis ergens in Nederland, en altijd met een leuk thema.

Nieuwsgierig?
Kom gerust eens langs! Stuur ons dan van te voren een mailtje 🙂

Adres – Noord-schalkwijkerweg 125A, Haarlem.
Emailwelpen@marcopolowaterscouts.nl

Bestanden voor leden: