Contact:
zeeverkenners@marcopolowaterscouts.nl

De zeeverkenners is de speltak voor kinderen van 11 t/m 15 jaar. De activiteiten van de zeeverkenners spelen zich vooral af op, in en rond het water.

Vloot

De Marco Polo heeft een vloot van 6 lelievletten, hiervan zijn er momenteel 3 voor de zeeverkenners. De andere vletten worden gebruikt door de wilde vaart en de welpen. De lelievlet is de speciaal voor scouting ontworpen stalen zeilboot. De vlet is robuust, veilig en onzinkbaar door zijn twee luchtkasten.

Daarnaast heeft de vereniging nog 2 slepers:    de Banjo en binnenkort de Iron Lady.

Bemanning

In iedere boot zeilt een verkenners die een ‘bak’ genoemd word. Aan het hoofd van zo’n bak staat de bootsman. De bootsman is meestal een wat oudere, meer ervaren verkenner en hij heeft steun van zijn kwartiermeester. De kwartiermeester helpt de boots en vervangt deze indien nodig.

Seizoenen

De zeeverkenners kennen 2 seizoenen: Het winter- en het zomerseizoen. In het winterseizoen zijn de activiteiten gericht op het onderhoud van de vletten en het leren zeilen in theorie. In het zomerseizoen wordt er gezeild, gezwommen, en andere leuke activiteiten op en rond het water gedaan. Daarnaast wordt er geoefend voor diverse wedstrijden.

Kampen

De zeeverkenners hebben ook een aantal kampen die jaarlijks terugkeren:

• Het herfstkamp
  • Kaagkamp, zeilwedstrijden op de Kagerplassen
  • Zomerkamp wat elk jaar weer het hoogtepunt is!

Nieuwsgierig?

Kom rustig eens langs! We zitten aan de Noord-Schalkwijkerweg 125a in Haarlem.
De zeeverkenners hebben opkomst op zaterdag.

In de zomer van 12:00 t/m 17:00 en in de winter van 12:00 t/m 16:00.

Als je een keer wilt komen kijken is het wel raadzaam, omdat van te voren door te geven (omdat we niet altijd op dezelfde tijd of locatie een opkomst hebben) via zeeverkenners@marcopolowaterscouts.nl